תיקון מדפסות לייזר ומדפסות משולבות – תקלות נפוצות במדפסת

המדפסות הביתיות הפכו את החיים שלנו להרבה יותר נוחים, פשוטים ויעילים, אך כפי שוודאי אין צורך לספר לכם, לא אחת התקלות הקטנות והנפוצות ביותר, הן בדיוק אלו שיכולות להוריד את החיוך מהפנים ולגרום למתח ולכעסים מיותרים.
במאמר שלפניכם ריכזנו את התקלות הנפוצות ביותר במדפסות, על מנת שתוכלו לנסות לפתור אותן בלי להתרגז לחינם.

מדפסת ברדר משולבת
תקלות נפוצות במדפסות

המדפסת לא מדפיסה

אחת התקלות הנפוצות ביותר בכל סוגי המדפסות היא מטבע הדברים זו שבאה לידי ביטוי בחוסר יכולת להדפיס. להלן כמה גורמים אפשריים לתקלה המתסכלת הזו, לצד דרכי הפתרון שלהם:

  • המדפסת לא מוגדרת נכון במחשב – חשוב לוודא שהמדפסת מוגדרת בצורה הנכונה במחשב ובנוסף יש לוודא שהיא מחוברת למחשב בצורה הנכונה. אם החיבור של המדפסת למחשב אלחוטי, נסו לחבר אותה באמצעות כבל על מנת לשלול אפשרות של חיבור לא תקין.
    מעבר לכך, מומלץ לעבור על הגדרות היצרן, שכן שימוש בדרייברים לא מקוריים להתקנת מדפסת ולהגדרת המדפסת במחשב לא אחת מוביל לבעיות המתגלות רק לאחר תקופה מסוימת ולא ישירות לאחר ההגדרה.
  • מחסור בדיו – אם המדפסת לא מדפיסה, חשוב ביותר לבדוק את הטונר או את מחסניות הדיו.
    בחלק ניכר מהמקרים ההגדרות תקינות והמדפסת מתפקדת היטב, אך חומרי ההדפסה אזלו.
מחסור בדיו למדפסת
דף תקוע במדפסת
דף תקוע
  • דף תקוע – במקרים רבים הסיבה לכך שהמדפסת לא מדפיסה היא שישנו דף נייר התקוע בגלגלי המדפסת. בדרך כלל ניתן לשחרר את הדף באופן עצמאי, אך במקרים שבהם הנייר תקוע עמוק בקרבי המדפסת, מומלץ לקרוא לטכנאי מדפסות מוסמך לפתרון התקלה.
המדפסת לא מושכת ניירות

אם המדפסת לא מושכת ניירות, יש תחילה לבטל מצב הזנה ידנית ולבדוק את מכווני הנייר.
מומלץ גם כן לטעון את המדפסת בדפים חדשים ולנסות לשלוח להדפסה פעם נוספת.
כמו כן מומלץ לכבות את המדפסת למשך שלושים שניות לפחות ולנקות את הסביבה הקרובה של גליל ההרמה באמצעות אלכוהול.

מדפסת לא מושכת ניירות
המדפסת לא מדפיסה שחור

אם המדפסת לא עושה שימוש בצבע השחור, ייתכן מאוד שתוכלו לפתור את התקלה על ידי שימוש בתכנת ניקוי ייעודית המותקנת בחלק מהמדפסות, בדגש על מדפסות מתוצרת חברת BROTHER.
למעשה מדובר בתקלה המתרחשת בעיקר במדפסות מתוצרת החברה, כשבדרך כלל ניתן לפתור אותה באופן עצמאי תוך דקות ספורות.
יחד עם זאת, יש לציין כי במקרים מסוימים הגורם לתקלה קשור לתקלת יצרן המתרחשת במעבר בין המחסניות ובמקרים האלו יש להזעיק טכנאי מדפסות או להעביר באופן עצמאי את המדפסת למעבדת תיקונים מורשית.

מדפסת לא מושכת ניירות
מחסום חניה
המדפסת לא מדפיסה בצבע

אם המדפסת לא מדפיסה בצבע, חשוב ראשית לוודא שמחסניות הצבע אכן יושבות בצורה טובה במקום הייעודי שלהן (Printers and Faxes), לאחר מכן לבדוק בהגדרות המדפסת שהגדרת ברירת המחדל מתייחסת אכן למדפסת ושבנוסף מוגדר מצב הדפסה בצבע. גם כאן, במקרים שבהם ההגדרות נראות תקינות, מחסניות הדיו יושבות היטב במקומן והכל נראה כשורה, מומלץ לפנות לגורם מקצועי לפתרון התקלה.

מידע מקצועי באדיבות "מדפסות פלוס" תיקון מדפסות לייזר ומדפסות משולבות