תיקון מספר 24 לחוק הגנת הצרכן אשר נכנס לתוקפו בתאריך ה 16 ביוני לשנת 2008 המעגן את חובתם של נותני שירות שונים להלן טכנאים הקשורים עם הצרכן בחוזה אחריות בשנה הראשונה לחיי המוצר ובעיקרו נועד לסמן גבול ברור על זמן ההמתנה אשר לקוח אמור להמתין לביקור טכנאי.
חריגה מזמני המתנה או עמידה בהתחייבות של בית העסק כלפי יכולה לגרור קנסות והעמדה לדין.
בהמשך נפרט את סכומי הפיצויים הניתנים על חריגות שירות.
נקודות עיקריות מלשון החוק המבהירות את התייחסות הצרכן:
שעות פעילות הטכנאי
8:00 – 19:00 באמצע שבוע וימי חול
8:00 – 13:00 בסוף שבוע וערבי חג
אלו הן שעות הפעילות הסבירות על החוק בהן רשאי טכנאי לקבוע מועד ביקור אצל לקוח. חריגה משעות אלו כאמור אמורה להיות מוסכמת על הלקוח.
ביטול קריאה והודעה
רשאי הטכנאי כאמור לבטל קריאה שנקבעה לתאריך וזמן מסוים ובפרט שהודיע על כך מבעוד מועד כלומר משעה 20:00 בערב שלפני יום הביקור.
זמני המתנה לביקור טכנאי
זמן ההמתנה לטכנאי לא אמור לעלות על שעתיים מעבר לשעה בא נקבע השירות לחילופין רשאי הטכנאי להציע ללקוח להמתין לקריאה טלפונית כאשר זו לא תעלה על שעתיים מהמועד שנקבע – הצרכן כאמור רשאי לשלול את ההצעה הזו במידה והיא מערכבת אותו או אינה נוחה.
מקרים אליהם מתייחס החוק
מתייחס לשירות במסגרת אחריות עבור מוצרי חשמל, מוצרי המופעלים על גז, מוצרים אלקטרוניים ומוצרים המשולבים בהם אלמנטים מעניים או הפעלה מנגנון חשמלי לרבות רהיטים.
המוצרים אשר נקנו במהלך השנה האחרונה או לחלופין נמצאים במסגרת אחריות מורחבת של המוצר אשר נקנה אצל המשווק.
החוק מתייחס גם למוצרים המצריכים התקנה בבית הלקוח או לחילופין פירוק המוצר בבית הלקוח.
גובה פיצויים בגין איחור
כאשר קיימת חריגה של שעתיים מעבר לזמן ולמועד אשר נקבע זכאי הלקוח לפיצוי של 300 ₪ ללא הוכחת נזק.
איחור של מעל שעתיים , זכאי הלקוח לפיצוי של 600 ₪
גובה פיצויים בגין ביטול ביקור ללא התרעה או קריאה טלפונית
במידה ונותן השירות קבע עם הלקוח על קריאה טלפונית ואינו התקשר המועד הנקוב – זכאי הלקוח לפיצוי בסך 300 ₪.
הטכנאי רשאי לפצות את הלקוח בטובין או בשירות כלשהוא ולתת ללקוח את זכות הבחירה בין השניים.
במידה ובאיחור נבע מסיבות שאין לטכנאי שליטה עליהן או שלא ידע עליהן בעת בתיאם את פגישתו עם הלקוח – לא יהיה חייב לפצות את הלקוח.