טכנאי דודי שמש | תיקון דודי שמש


תיקון דודי שמש כרומגן

קורס שרברבות מאפשר בחירה של מסלול התמחות בתור טכנאי דודי שמש. הקורס משלב בין מגוון רחב של נושאים תיאורטיים ומעשיים, הוא מועבר על ידי אנשי מקצוע מנוסים ומיד אחריו ניתן להשתלב בתחום דודי השמש באופן פרטי או כחלק מחברה

תפקידו של טכנאי דודי שמש הוא לבצע התקנה ולטפל בתקלות נפוצות. התייעצות עם טכנאי מן הסוג הזה עשויה לחסוך הוצאות רבות עבור לקוחות במגזר הפרטי, העסקי והציבורי. הטכנאי מכיר היטב את ההבדלים בין דודי שימוש ויש לו ניסיון ורקע המאפשרים התאמה של מוצרים לצרכי הלקוחות. הטכנאי גם זמין לצרכי תחזוקה תקופתיים וניתן לפנות אליו בעונות המעבר.

טכנאי דודי שמש הוא מקצוע הנלמד כחלק ממסלול לימודי שרברבות ואינסטלציה. מועמדים לתפקיד יכולים לבחור להתמחות בדודי שמש, דודי חשמל או גם וגם. הטכנאי לוקח חלק במסלול הכשרה המשלב בין תכנים תיאורטיים ומעשיים. היתרון הוא שמדובר על קורסים המועברים על ידי אנשי מקצוע מנוסים. הטכנאי לומד כבר במהלך הקורס על אפשרויות שונות להתקנת דודי שמש, על תקלות נפוצות ועל הגורמים לבעיות בדוד. בנוסף, חלק מהטכנאים עוברים קורס חשמלאות וכך מטפלים בדודי שמש מקצרים.

היכן ניתן ללמוד את המקצוע?

כל מוסד לימודים המציע הכשרה בתחום האינסטלציה יאפשר גם לימודים של טכנאי דודי שמש. את המקצוע ניתן ללמוד ברחבי הארץ ובמתכונת ערב או עד חצי משרה. בין מוסדות הלימוד הבולטים אפשר למנות את המקומות הבאים:

  • משלב טכני-לוגיסטי
  • מלט"ש
  • שפירים

מלבד מסלולי הכשרה ייעודיים, יש קורסים ספציפיים המועברים בצורה של השתלמות חד יומית. הקורסים כוללים דודי שמש ודודי חשמל, אינסטלציה סולארית, התקנת מערכות, טיפול בבעיות ונזילות, החלפת צנרות ועוד. לאחר קורס אינסטלציה רלוונטי ניתן לעבוד בתור עצמאי או להציע מועמדות כרכז לוגיסטי בחברות ומוסדות. מתקין דודים עם 20 שנות ניסיון מרוויח 7,000 ש"ח בחודש בממוצע, לעומת הנדסאי מכונות, מכונאי ומסיק דודים שמרוויחים אחרי 3 שנות ניסיון שכר של 12,000 ש"ח בחודש.

טכנאי דודי שמש כרומגן
טכנאי דודי שמש
קהל היעד ותכנית הלימודים

קורס אינסטלציה פונה לכל מי שמתעניין בתחום או רוצה לפתוח עסק עצמאי. בישראל יש ביקוש לאנשי מקצוע בתחום האינסטלציה, בעיקר בגלל מספרם הגבוה של דודי השמש. בעזרת הקורס ניתן להשיג את הידע הדרוש על מנת להציע שירותי תיקונים עבור מערכות אינסטלציה פרטיות וציבוריות.

תכנית הלימודים כוללת טיפול בברזים, מערכות סולאריות, מיכלי הדחה, צנרות ביתיות ועוד. השיעורים המעשיים של הקורס מאפשרים יציאה לשטח והתמודדות עם תקלות נפוצות. לאחר הקורס עשוי הטכנאי להציע את שירותיו ללקוחות.

מה עלויות התיקון וכמה עולה ביקור של טכנאי?

ביקור טכנאי דודי שמש וחשמל עולה 150-250 ש"ח. כדאי לבדוק מראש האם עלות הביקור מגולמת בתוך מחיר הטיפול בבעיה, ולהכיר את סוגי התקלות הנפוצות. המחירון המקובל קובע שטכנאי יכול לגבות 250-350 ש"ח עבור ניקוי קולטי שמש מאבנית, 350-700 ש"ח עבור החלפת פלאנג' ועוד 50 ש"ח עבור כל מטר של תוספת הארכת צנרת מים לדוד שמש.

התקנת מסנן אבנית לדוד שמש או חשמל תעלה 250-500 ש"ח, החלפת תרמוסטט בדוד תעלה 250-400 ש"ח והתקנת דוד תעלה 1,300-5,000 ש"ח. עלות ההתקנה נקבעת לפי גודל הדוד והמיקום של הגג. ככל שההתקנה מסובכת ומורכבת יותר, כך צפוי המחיר שאותו יגבה הטכנאי לעלות. לעומת זאת, התקנת קולט שמש לדוד קטן תעלה 1,200-1,800 ש"ח, התקנת שני קולטי שמש לדוד בינוני תעלה 1,700-2,000 ש"ח והתקנת שני קולטי שמש לדוד גדול תעלה 2,300-3,000 ש"ח.

תיקון דודי שמש

 

הזמן טכנאי  דרך האתר 

אתר הטכנאים מעניק שירות  תיקון דודי שמש על ידי טכנאי דודים מומלצים .